Sağlıklı Beslenme

Kolajen Hangi Besinlerde Bulunur

Kolajen genel olarak cilt sağlığında etkili olarak bilinir. Ancak vücudun yapı iskelesinin hammaddesi olan kolajenin temel görevi bağ dokusunu güçlendirmek ve vücut bütünlüğünü korumaktır. Kolajen, eklemlerde kıkırdak bozulmasını önler, eklem ağrılarına iyi gelir ve kireçlenmeyi azaltır. Aynı zamanda kolajen takviyesi, kalp hastalıklarına iyi gelmekle beraber kadınlarda menopoz sonrası kemik erimesi riskinin azaltılmasına yardımcı olur. Ayrıca cildi nemli tutmak kolajeni arttırmanın en kolay yollarından biridir. Daha nemli bir cilt kolajen üretimi için en uygun ortamı sağlamaktadır. Bu sebeple her şeyden önce gün içerisinde su içmeyi aksatmamak gerekir.

İçerdiği çeşitli faydalardan ötürü Kolajen hangi besinlerde bulunur? sorusu sık olarak sorulmaktadır. Beslenme düzeninize kolajen içeren besinleri ekleyerek vücut ve cilt için sağladığı faydalardan yararlanabilirsiniz.

Kolajen içeren besinler ve bileşenler şu şekilde sıralanabilir;

Kemikli ilik suyu-En güçlü kolajen içeren besin kemikli ilik suyudur. Kemikli ilik suyu içerdiği glutamin gibi kolajenin yapısını oluşturan aminoasitlere sahip olması sebebiyle kolajen oranı yüksek bir besindir. Kemikli ilik suyu hem cildin daha sağlıklı, diri, elastik görünmesini sağlar hem de vücuttaki dokuların ve kas dokusunun onarımına destek olur.

Tavuk, hindi eti, balık ve yumurta- Bu tür hayvansal gıdalar vücutlarımızın kendi üretemediği ve dışarıda hazır olarak yiyeceklerle almamız gereken 9 esansiyel amino asidi içerir. Esansiyel aminoasitler kolajen üretimine yardımcı olur

Midye, Karides, Kaju, Soya Fasulyesi, Susam- Bu besinler diğer besinlerden daha fazla bakır içerir. Bakır, kolajen üretimi için gerekli olan bir enzimi aktive etme özelliğine sahiptir. Böylelikle kolajen üretimini arttırır. Aynı zamanda serbest radikalleri nötralize ederek cilt hücrelerini koruyan bir antioksidan olarak görev yapar.

Turunçgiller, kırmızı yeşil biber, çilek, kivi, domates, koyu yeşil yapraklı sebzeler- Bu besinler kolajen üretimi için esas olan C vitamini bakımından zengindir. C vitamini serbest radikallerin sebep olduğu deri hasarlarını azaltmaya yardımcı olur ve kolajen üretimini artırır.

Avokado- Yüksek miktarda E vitamini içermesi sebebiyle kolajeni destekleyerek cildin daha sağlıklı bir yapıya kavuşmasını sağlar. Kolajen hangi besinlerde bulunur? diye soranların büyük bir kısmı avokado cevabı ile karşılaşmaktadır. Avokado yüksek besin değerlerine sahip olan bir meyvedir ve haftalık olarak mutlaka tüketilmelidir.

Tereyağı, yumurta sarısı, ciğer, tatlı patates, havuç ve kavun- Bu besinler A vitamini içerir. Cildin yaşlanmasını yavaşlatan en etkin maddelerden biri olan retinol cildin yenilenmesini ve kolajen üretimini sağlayan bir A vitamini formudur.

Arginin içeren besinler- Bağışıklık sistemini korurken aynı zamanda kolajen üretimi sağlayan arginin, yaraları iyileştirme özelliğine de sahiptir. Yer fıstığı, kabak, karpuz çekirdeği gibi besinleri tüketerek kolajen sentezini arttırabilirsiniz.

Sülfür içeren besinler- Sülfür içeren besinler derideki kolajen üretimini destekler. Sülfür içeren besinlere örnek olarak soğan, sarımsak, karnabahar, lahana, turp gibi gıdalar verilebilir.

Propolin içeren besinler-Yumurta akı, buğday tohumu, lahana, kuşkonmaz gibi propolin içeren besinler kolajen üretimi için son derece gereklidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir