Sağlıklı Beslenme

Bağışıklık Sistemini Yükseltmek için Öneriler

Genel olarak bağışıklık sisteminin tek bir yapıdan oluştuğuna dair bir yanılgı mevcuttur. Oysa ki bağışıklık sistemi çeşitli organ, hücre, doku ve proteinlerden oluşan bir yapıdır. Bağışıklık sistemi vücudun direncini kırıp hastalığa sebep olacak enfeksiyon, virüs ve bakterilerle savaşır. Bu yapıların vücuda alınmasını önler ve vücudu hastalıklara karşı korur. Bağışıklık sistemi bebeklikten itibaren gelişim gösteren bir yapıdır. Bu sistemi güçlendirmek için sistemi oluşturan organ, hücre ve dokuları sağlamlaştırmak gerekmektedir.

Bağışıklık sistemini yükseltmek için öneriler şu şekildedir;

  • Düzenli ve Sağlıklı Beslenmek

Düzenli ve sağlıklı beslenmek daha kaliteli bir yaşam için mutlaka dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. Bağışıklık sistemi birçok yapıdan bir araya gelen kompleks bir yapıdır. Bu sistemi oluşturan doku, hücre ve organların beslenmesini ve yenilenmesini sağlayacak besinleri tüketmeliyiz. Ayrıca selenyum, C vitamini, çinko, kalsiyum ve mineral içeren besinlerin bağışıklık sistemini güçlendirme etkisinin bulunduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Bu besinler şu şekilde sıralanabilir;

Selenyum mineralini içeren ton balığı, sarımsak, soğan, yumurta ve tavuk eti.

C vitamini içeren portakal, limon, maydanoz, roka, kivi, domates, kuşburnu.

Çinko mineralini içeren fındık, ceviz, badem, fıstık, kuru baklagiller.

Kalsiyum ve protein içerikli süt, ayran, peynir, et, balık.

Tüm bu besinlerin dışında içeriğinin büyük bir oranını proteinlerin oluşturduğu, kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor ve selenyum gibi mineralleri ve çeşitli vitaminler içeren dana ilikli kemik suyu bağışıklığı güçlendiren besinlerin başında gelmektedir.

  • Düzenli Egzersiz Yapmak

Egzersiz yapmak hem fiziksel hem de ruhsal sağlığı korumaktadır. Haftalık olarak çeşitli orman, park, deniz kenarı gibi temiz havayı bünyesinde bulunduran alanlarda yürüyüşler ve koşuların yapılması bağışıklık sistemi için oldukça yararlı olacaktır. Dışarıda yapılacak sporların dışında evde de çeşitli hareketler yaparak ideal kiloyu korumak için özen gösterilmesi gerekmektedir. Düzensiz kilo almak ve vermek bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olmaktadır.

  • Düzenli Uyumak

Yapılan araştırmalara göre az ve düzensiz uyumanın bağışıklık sistemini zayıflattığı kanıtlanmıştır. Uyurken vücudumuzda bir çokmetabolik faaliyet gerçekleşmektedir. Vücudun ve organların dinlenmesi için gerekli olan uyku esnasında çeşitli hormonel salınımlar yapılmaktadır. Çok geç saatlerde uyuyan insanların vücutları bu gibi faaliyetlerden mahrum kalır ve ileri seviyelere ulaşarak çeşitli hastalıklara sebep olabilir. Uyku bağışıklık sistemini yükseltmek için önerilenler arasında oldukça önemli bir konuma sahiptir.

  • Hijyen Kurallarına Dikkat Etmek

Çevremizde bulunan vücuda zararlı mikroorganizmaları vücuda almamak için ellerimizi sık sık yıkamalıyız. Çok kalabalık ortamlarda bulunmamaya dikkat etmeliyiz. Özellikle yemek yemeden önce hijyen kurallarını gözetmeli ve mümkünse öğünlerimizi evde yemeye özen göstermeliyiz.

  • Kötü Alışkanlıklardan Uzak Durmak

Sigara, alkol, uyuşturucu gibi kötü alışkanlıklardan uzak durmak kendimiz ve sağlığımız için yapabileceğimiz en faydalı durumlardandır. Özellikle vücut üzerinde çeşitli hastalıklara sebep olan ve bağışıklık sistemini zayıflatan bu zararlı alışkanlıklar kişilerin hastalıklara yakalanma oranlarını arttırmaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir